Med anledning av rådande pandemi och de nya skärpta restriktionerna i vår region så ber vi dig att kontakta oss via mail eller telefon. De ärenden som kräver ett besök på vårt kontor är nyckelkvittering och kontraktssignering, dessa ärenden bokar ni tid för. Kontoret håller stängt för besök under julhelgerna, (21/12-8/1) därefter får vi åter analysera pandemiläget.
Felanmälningar lämnas via vårt Kundcenter på tel. 0525-18350/180 88 eller via ”Mina Sidor” på vår hemsida.
Gäller din felanmälan ett fel i din lägenhet, så ber vi dig som har förkylningsliknande symptom, att vänta tills du är frisk.
Får du istället förkylningsliknande symptom och har en tidigare felanmälan som ännu inte har åtgärdats, så ber vi dig meddela oss att du är sjuk och avboka eller omboka din felanmälan tills du är frisk igen.
Akuta ärenden med fara för fastigheten, ska göras trots symptom. Hyresgästen måste då möjliggöra ett besök, utan att hantverkaren riskerar att utsättas för smitta. Avtala en tid för åtgärd när du inte är hemma.
Har du frågor vänligen kontakta vår kundtjänst på 0525-183 50 eller info@tanumsbostader.se.
För mer information om Corona-viruset, följ länken till kommunens hemsida.
tanum.se
|
Information om Corona på flera olika språk hittar ni här.
|
Hyresgästföreningen har mycket bra information om och kring corona.
https://www.hyresgastforeningen.se/corona/
Goda grannar
Behöver du hjälp eller kan du hjälpa till? Kan du tänka dig att hjälpa medmänniskor i din närhet som behöver stöd? Det kan vara allt från att handla matvaror, gå ut med hunden, slänga sopor, hämta paket och viktiga mediciner – eller bara fråga hur någon mår.
|