Lämna din felanmälan
Har du ett fel i din lägenhet eller på ditt bostadsområde som du vill anmäla, så gör du det enklast via Mina sidor. Då kan du följa statusen på din arbetsorder från anmäld till avslutad. Du kan även nå oss under kontorstid via telefon 0525-180 88.
- Åtgärder för fel i lägenheter ska normalt påbörjas inom 5 arbetsdagar efter att de har anmälts.
Läs mer om hyresgästens egna ansvar för avhjälpande av fel i lägenheten.
Ansvar att anmäla fel i lägenhet
Ni som hyresgäster ska anmäla fel till oss som kan påverka skicket på lägenheten negativt. Meddela oss omgående om ni har problem med värme, ventilation, vattenläckage, droppande kranar eller toaletter samt om brandvarnare saknas.
Jourärende - ärende av akut karaktär
Om du anmäler ett fel via telefon utanför kontorstid dvs. mellan 16:00 - 08:00 ska det vara av akut karaktär.
Med akuta fel menas:
- Fara för översvämning eller större vattenläcka
- Strömavbrott - Avhjälps på jourtid om avbrottet påverkar kyl, frys, eller eventuell livsviktig utrustning.
- Övriga strömavbrott bör avvaktas till nästa vardag under kontorstid. - Sker strömavbrottet en fredag eller lördag får det avhjälpas under jourtid.
- Stopp på värmepanna eller värmeförsörjning vintertid
- Stopp på hiss
- Risk för olycka på grund av skadegörelse
- Stormskador
- Utelåst - 500kr kontorstid, 1500kr under jourtid
- Övriga ärende som kräver akut åtgärd
Har du ett akut fel enligt ovan så ring då felanmälannumret 0525-180 88 till jouren som hjälper dig!
Är inte felet akut enligt kriterierna ovan, får felavhjälpan vänta till kontorstid. Vill du ändå ha hjälp under jourtiden så kostar det dig 1500kr.
Felanmälan av TV, digitalbox och internet
Fel som rör TV, digitalbox, router m.m. ska alltid göras till Telia. Support telefon: 020 - 20 20 70
Felaktig folkbokföring
En ny e-tjänst hos Skatteverket ska underlätta att anmäla om någon obehörig skrivit sig på er adressen. Anmäl felaktig folbokföring här.
|
Kontaktuppgifter
Felanmälan dagtid:
Tel: 0525-180 88 Kl: 8.00-16.00
Vid brand, olyckor och inbrott, ring larmnumret 112.
Egen åtgärd
Här visas instruktionsfilmer som beskriver hur du med enkla medel kontrollerar och åtgärdar det som åligger dig som hyresgäst.
Länkarna öppnas i nytt fönster.
|
|