Besök i lägenhet
Vår ambition är att ge bästa tänkbara service till nöjda kunder. Vi vill att hyresgästerna ska känna sig trygga och kunna föra ett så normalt liv som möjligt när vi gör arbeten hos dem. Undvik därför besök i lägenheten före kl. 08.00 och efter 16.00 om du inte har kommit överens med hyresgästen om något annat. Du är Tanums Bostäders representant, Hyresgästen du kommer hem till ser dig som vår representant. Därför är det viktigt för oss, och ditt företag, att du uppträder professionellt, vänligt och har hyresgästens bästa i fokus.
När du kommer hem till våra hyresgäster ska du: • presentera dig och berätta att du är där på uppdrag av Tanums Bostäder, • visa legitimation, • berätta vad du ska göra, • hur lång tid det beräknas ta, samt • berätta om du behöver lämna lägenheten • för att komma tillbaka senare.
Viktigt att visa legitimation! Du ska alltid bära ditt ID-kort synligt. Visa din legitimation vid första kontakten med en hyresgäst. Det skapar trygghet!
Kläder Använd dina företagskläder. Det ska tydligt synas vilket bolag du arbetar för. Det är inte lämpligt att ha kläder med provocerande utseende eller budskap och vi accepterar inte rasistiska symboler.
Sekretess Det är viktigt att respektera våra hyresgästers integritet. Som anlitad entreprenör har du precis som våra medarbetare, tystnadsplikt för det du ser, hör eller läser om våra hyresgäster.
Lås dörren!
• Lås alltid dörren, även när du gör arbeten i lägenheten om hyresgästen inte är hemma. • Skydda lägenheten. • Skydda möbler och annat i lägenheten med t ex täckplast när du gör större arbeten i lägenheten. Täck också dörröppningar till andra rum om arbetet dammar. • Använd skoskydd, om det inte är lämpligt att ta av skorna under ett arbete, för att inte smutsa ner.
Visa hänsyn • Mobilsamtal: Får du mobilsamtal när du är hos hyresgästen, prata diskret och avsluta samtalet så snabbt det går. • Rökning och snusning: Rökning är inte tillåten i våra fastigheter! Det gäller även hyresgästernas balkonger och uteplatser. Snusning är okej men ta med dig prillan när du går. • Toaletten och andra rum: Du får bara använda hyresgästens toalett om du fått hyresgästens tillstånd. Vistas bara i det rum där arbetet utförs. Frågor och problem under arbetets gång. Uppstår problem, frågor eller har du synpunkter om arbetet eller beställningen ska detta diskuteras med Tanums Bostäder/beställaren. Inte med hyresgästerna.
Lämna meddelande Lämna alltid Tanums Bostäders besökskort "gula lappen" i lägenheten i samband med jobbet. Lägg kortet synligt eller ge det till hyresgästen. Fyll i de uppgifter som stämmer med ärendet samt kontaktuppgifter om hyresgästen har frågor. Kontakta hyresgästen om du inte kan komma på avtalad tid för att boka en ny tid.
|